Glass, trasiga hörlurar och en fransk avslutning

Så, det är en ny dag, och i ordning med min nya aktiva blogginställning har jag satt mig här för att skriva ett nytt inlägg om vad som händer i mitt liv. Vi kan väl börja med att berätta att jag hade mitt fruktade stora prov idag. Jag kunde faktiskt allt jag skulle, felet var att jag fick en blackout någonstans mitt under skrivtiden. Och jag skrev något jag själv inte ens vet vad det handlade om. Det skulle knappt förvåna mig om jag får tillbaka det med ett stort frågetecken på den frågan, eftersom jag skrivit på något slags alien-språk. Efter att jag tyckt synd om mig själv tillräckligt länge efter detta hemska prov (jag fick huvudvärk efteråt), åt jag chokladglass. Nu är jag på lite bättre humör. Efter en relativt lång promenad i solskenet, kanske med kameran, kommer nog allt att kännas bra igen.

Nå, dagens anekdot handlar om min mp3. När jag lade mig igårkväll bestämde jag mig för att lyssna på lite musik innan jag somnade. Självklart somnade jag innan jag bort mp3:n, och när jag sedan vaknade mitt i natten, så var det något plastigt som låg vid mina tår. Det visade sig att jag hade (i sömnen, förstås) slitit sönder den ena hörluren. Och jag menar bokstavligen slitit sönder. Hur hade annars plastskalet kunna ha varit skilt från själva elektroniken i hörluren? Så nu blir det till att köpa ett par nya hörlurar också. Och jag som hade tänkt spara pengar. Jag erkänner, jag ser komiken i det hela, men jag tycker ändå inte att det är roligt.

Annars har dagen förflutit rätt så normalt, förutom att jag var så uppe i varv (av nervositet) att jag har varit irriterande, bossig och gnällig hela dagen (förlåt, Alex!). Men jag får hoppas att alla som har haft oturen att träffa mig idag har överseende, och har de inte det, ja, då vet jag inte vad jag gör. Nej, nu lockar solskenet och den ljuvliga vårluften (jag ber om ursäkt, allergiker) och jag vill inte vara inne längre. Så ses vi nog snart igen, om jag lyckas hålla den här aktiviteten uppe!

À bientôt!






När jag ser den här bilden får jag en känsla av att Julie Andrews ska komma springande i en dirndl och utbrista något om The hiiills are alive..! Får inte ni?

Kommentarer
Postat av: irma

Först tyckte jag att du hade skrivit att du hade fuskat på ett prov och tänkte "men hallå, har sigrid blivit en busig malmöit, haha"

Vad var det för ett prov?



Tja, du får väl koka ihop något, och du får själv kontakta julia( lycka till) eftersom att hon är omöjlig att få tag på, haha



får gåshud av den sista bilden. Landet är kanske inte så dumt iallafall.....



2009-04-20 @ 19:35:40
URL: http://lagrenouille.blogg.se/
Postat av: Annika "Det skyldiga barnet"

Oj vad du är igång nu med bloggandet!!!

Har inte förrän idag orkat ta mig an att starta min fotoblogg igen; får ta och ligga i nu som alla uppdaterar hela tiden!

2009-04-23 @ 01:00:10
URL: http://merantusenord.webblogg.se/
Postat av: emma

God kväll :D <3

2009-04-28 @ 19:25:36
URL: http://emmabolmgren.blogg.se/
Postat av: irma

men hallå sis! NP gick nog super för dig!

2009-04-29 @ 20:34:06
URL: http://lagrenouille.blogg.se/
Postat av: irma

uppdatera!! Jag vill veta mer om ditt spännande liv på landet :)

2009-05-06 @ 20:01:57
URL: http://lagrenouille.blogg.se/
Postat av: Gissa vem!!!

hi hi

Shall I compare thee to a summer's day? Thou art more lovely and more temperate!

Din blogg är ju ricktigt bra. Jag har bara en sak att sägga och det är...

Ay meeeeeeeee!!!

2009-05-26 @ 09:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0