God morgon alla, god morgon livet!

Så, då var det lördag igen! Ljuva, härliga lördag! Om en liten stund ska jag gå ner och äta goda (men onyttiga såklart) flingor till frukost. Flingor med torkade jordgubbar och mörk choklad? Mmmmm ...

Tänkte läsa min bok (Wives and Daughters) som fredagsmys/-underhållning igår. Men nej, då, jag somande innan jag ens hann ta upp boken ur min skolväska. Inte så roligt. Men det var ganska skönt ändå. Sedan vaknar man tidigt på morgonen av att pappas mobil ringer, vilket inte heller var så roligt. Fast inte så farligt ändå. Jag tog vara på tiden och gick upp för att städa mitt rum och sätta mig vid datorn, innan Syster kommer hit och tar den för resten av dagen (hon arbetar med en uppsats). Så jag tänkte: 'Nej, jag skulle ju försöka ta tag i min blogg', också satte jag mig här och började skriva.

Igår tittade vi på Frankensteins monster (från trettiotalet, ja), på svensklektionen. Det var faktiskt roligt. Även om den i dagens samhälle blir komisk, med sina gamla effekter, avsaknad av filmmusik och överdramatiska sätt att ge en skräckkänsla, är den ändå obehaglig på vissa sätt. Visst, man kan skratta och se det hela som ett skämt, men om man ser på handlingarna som visas, och ignorerar att den inte är som dagens filmer, så är den relativt otäck. Som när monstret kastar en liten flicka i vattnet. Strunta i att hon kastas i vatten som i verkligheten inte kan vara mer än 20 cm djupt, och se människan bakom! Det är i alla fall så jag försöker se den (även om jag också kan fnissa åt specialeffekterna).

Vad finns det annars för små luddiga tankemoln i min hjärna så här på en lördagsmorgon?
Det var en bra fråga.
1) Jag måste plugga idag och vara en duktig flicka.
2) Jag vill inte vara en duktig flicka och plugga idag.
3) Hundboxen måste göras i ordning, så att den är färdig när Norna kommer.
4) Jag är en nörd som bara läser gamla romaner.
5) Jag trivs med det.
6) Jag är hungrig och vill äta frukost.
7) Det här inlägget är nog redan för långt.
8) Därför ska jag ladda upp en bild och sedan publicera det.
9) Adjö, ni (?) trogna som orkat läsa så här långt. Ni kan vara stolta!


Yes, I want to do some writing today!


Kommentarer
Postat av: Alex

Håhå, mysigt ju!

och gamla romaner är bra, så är det bara :)

2009-04-18 @ 10:23:41
URL: http://lialvi.blogspot.com
Postat av: Dégningsviant

Roligt med dina små luddiga tankemoln :D

Det var verkligen inte frågan om, som du säger, att jag inte skulle "orka läsa inlägget"! Nej, det var mycket underhållande och en ren fröjd att läsa! Punkt slut!



Men måste du verkligen plugga på en lördag? Det är sånt man använder söndagar till, ju! skakar på huvudet ;P



Och hur många dagar är det tills Norna kommer? Jag antar att du räknar ner i din kalender med stor iver...

2009-04-18 @ 17:17:51
Postat av: Shyina

Haha, frankenstein var rolig (: han var helt söt när han slängde henne i vattnet, haha. Lite seg, och innehållande en massa överdrifter, men bra för att vara från 30-talet.

2009-04-18 @ 19:06:39
URL: http://shyinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0