Klockan är slagen

Nej, nu sitter jag här igen och skriver fastän jag egentligen har annat att göra. I morgon är det stort matteprov och jag har inte ens räknat klart kapitlet. Dessutom har jag "anställningintervju" på franskan, läxa i fysik, och min tysklärare kommer antagligen att ha glosförhör med mig, fast glosorna var till måndagen (hon hann inte med mig då). Trots det har jag inte panik, och tänker inte skippa kören. Eller jo, jag har nog så mycket panik att jag inte längre påverkas av den, egentligen. Men jag

Så här sitter jag nu på biblioteket (som alltid) och väntar på bättre tider. Det vill säga sådana tider då jag kan allt jag ska kunna, får MVG i allt utan ansträngning och det är jullov. Oj, vänta, fel ordning! Jullovet ska självklart komma först på listan. Det är vad jag behöver.

Om jag bara lyckas ta mig igenom den här veckan och nästa, så har jag faktiskt goda chanser att överleva till den här julen. Felet är de prov, arbeten, projekt och läxor som ligger mellan mig och lördag om en och en halv vecka.

Nej, nu får jag ta mig i kragen. Man klarar inte sina prov bättre för att man struntar i att plugga utan sitter och klagar istället.

Hejdå!
(I starkt behov av en originell avslutningsfras!)

Kommentarer
Postat av: irma

stackars lilla sissou. Var glad att du inte har fysik slutprov om mindre än 4 veckor och kemislutprov efter lovet. och jag är inte alls bättre på franska än vad du är. Du kommer alltid vara bäst :), men jag tycker gymnasiefranskan är mkt roligare än högstadiet. Tyvärr rök nog den solklara chansen till MVG efter läsförståelsen på gammelfranska som jag får tillbaka imogon. Grrr

2008-11-19 @ 16:01:00
URL: http://lagrenouille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0