Inspirationsbrist?

Usch, det var ju värst så inaktiv jag varit här. All min kreativitet och inspiration den senaste tiden har gått åt till skoluppgifter. Men, glädjande nog, har min andra beställning äntligen kommit, och jag plågar familjen obönhörligt. Den ger mig enormt mycket extra energi. Igår, när jag var genomvåt hela dagen var jag jätteglad, för jag lyssnade på alla sånger.



En mycket trevlig skiva, måste jag påpeka (fastän ni säkert redan förstått att jag tycker det, intelligenta som ni är).

Mhm. Som jag berättade i mitt första inlägg, har jag ingen erfarenhet av bloggande. Vad är det meningen att jag ska skriva nu? Vad jag har gjort idag? Eller den senaste veckan? Eller planerna för kommande vecka? Eller ska jag helt enkelt kalla det ett inlägg och publicera det?

Nå, som ni säkert redan märkt fortsatte jag precis att skriva. I bakgrunden spelar min nya skiva utdrag ur "My Fair Lady" och livet känns mycket trevligt. Utomhus jagar vinden sig själv, som en rastlös själ utan hopp om räddning. Månen har gått upp för flera timmar sedan, den ser ut som ett brinnande klot i kväll. (Där fick ni ett par miljöbeskrivingar också!) I den kvällen var jag ute förut och täckte över vår altan. Jag kan ju säga som så att det inte var särskilt lätt att få plåtarna på plats så som vinden slet i dem. Men det gick!

Plugg är det förstås att göra, som alltid, men på något sätt stressar det mig inte i kväll. Jag längtar efter jullovet så ofantligt att jag knappt själv kan förstå det! Eller i alla fall till advent. Och till att ha en julkalender hängande på väggen.

Det här inlägget blev visst ganska oorganiserat. Jag ber om ursäkt. Jag har visst tappat den lilla känsla jag hade i början för vad som bör skrivas. Förhoppningsvis kan jag komma med något mer välstrukturerat nästa gång.


Kommentarer
Postat av: Bea

Hejdär!

haft en bra helg?

2008-11-16 @ 03:07:30
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: E

Godmorgon, ha en super bra dag! :)

2008-11-16 @ 09:23:26
URL: http://otteer.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0