Gotiska lövhögar och Matte C

Jag böjer mig bakåt och ryggen knakar något alldeles förfärligt. Idag var vår stora "bort-med-alla-löven-från-gräsmattan-dag". Så jag har väl tagit bort 17 enorma lövhögar idag.



Men nu är det skönt, för här sitter jag vid datorn och myser med clementiner och ett glas mjölk. För resten av kvällen är det matte (c) och tyska glosor som gäller. Och kanske en liten titt på Star Wars II som går i dansk TV. Det beror på om man orkar med de roliga danska undertexterna.

Oh! Jag har äntligen kommit på en titel till mitt arbete i Kultur- och Idéhistoria också:
"Makten och Härligheten speglad i arkitekturen".
 Vad sägs om det? Mammas förslag till en parodititel var
"Skryt inom arkitekturen genom tiderna - från Triumfbågen till Turning Torso",
 men det täckte inte riktigt ämnet, så ... Glädjande nog har jag gotisk arkitekur som utgånspunkt, vilket innebär att man kan lägga in massor av bilder av Notre Dame (Paris) utan att någon klagar. Det är trevligt.



Nej, det var allt för idag. Ha det så bra till nästa gång jag uppdaterar!

Kommentarer
Postat av: irma

oj avancerad kurs!(jag läser franska och idrott, förvånad??) Jag vet påtok förlite om dig nu förtiden. Vi får väl helt enkelt träffas snart alla tre.....

2008-11-16 @ 19:45:43
URL: http://lagrenouille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0