Wie der Adler

Mitt liv har börjat bestå av främst två saker den senaste tiden: plugg och städning. Idag har jag börjat med att städa hela uppehallen (ett stort jobb) så nu kan man gå där! Fast egentligen borde jag ha skrivit på min engelska (Charlotte Brontë och Jane Eyre) och min biologi (Andning och Gasutbyte). Men det är roligare att städa, för då får man julkänslor. Särskilt om man spelar julmusik på hög volym samtidigt.

Gör jag inget av ovanstående så läser jag mest. Jag gillar att läsa. Dels för själva läsandets skull, men dels också för att man får inspiration till att skriva egna saker när man läser mycket. Allt man har läst/sett på film blandas ihop i en enda röra i huvudet, och ur den röran bildas sedan nya berättelser på mitt eget vis.

Alla årets luciatåg är i alla fall avklarade nu. Skönt men lite sorgligt. Hm. Det ger mig åtminstone ordentligt med tid att köpa julklappar. Och göra julklappar.




Kommentarer
Postat av: irma

åh jag hinner inte läsa för jag har alldeles förmkt att göra :(

2008-12-15 @ 21:40:36
URL: http://lagrenouille.blogg.se/
Postat av: Annika "Det skyldiga barnet"

Hoppas att du får ett underbart jullov, plugga inte sönder det ;P



God Jul och Gott Nytt år!!!

2008-12-20 @ 00:15:15
Postat av: Stefan W

Läs gärna mitt nya inlägg som handlar om DRICKSVATTEN, du kommer lära dig mycket och bli pepp på vatten! :D

2008-12-20 @ 00:24:36
URL: http://stefanweei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0