Julen baklänges - en historia

Nej, jag ska inte ljuga. Jag har varit skandalöst inaktiv här på min blogg, men har man mycket att göra och datorn är upptagen konstant finns det inte mycket att göra åt saken. Kanske ska jag börja med att berätta att den här dagen är den bästa på året. Så synd att juldagen bara finns en gång om året! Dagen när man får göra (nästan) vad man vill, och hela familjen är avslappnad och glad.

Jag började denna underbara dag med att se på en av mina julklappar, en DVD med Svansjön från Parisbaletten. Mycket trevligt. Efter en mycket sen frukost såg jag sedan på denna mycket fina balett (med en snygg skurk) ännu en gång, eftersom familjen (särskilt pappa) också ville se. Sedan blev det lite Enya-skiva (också julklapp) medan jag försökte sätta mig in i Wuthering Heights (Emily Brontë). Det gick inte så bra, får försöka senare igen, utan musiken. Sedan är vi nog nästan framme vid den här tiden, faktiskt! Har ätit lunch förstås ... Och nu är jag lite social, sitter vid MSN samtidigt som jag skriver.

Jag hoppas att ni har en lika bra jul som jag! Men jag kanske ska beskriva lite mer. Ska vi gå tillbaka i tiden och börja vid skolavslutningen? Jag lovar att inte skriva en uppsats!

Jaha. Man klär sig lite fin till avslutningen och ger sig av. Sedan kommer man hem igen - äntligen är det jullov! Vad gör man sedan? Jo, man byter om från de fina kläderna till fula vardagskläder och attackerar huset med dammtrasor och dammsugare. Denna belägring pågår (med hjälp av resten av familjen) till ungefär sju på julaftons kväll. Då pyntar vi som galningar och lagar maten. Vi duschar och klär oss fina och kastar in paketen under granen. Sedan börjar julafton på riktigt. Åh, vilket skrattutbrott jag fick igår när SVT:s julvärd började beskriva hur det såg ut hos hemma hos TV-tittarna. Hans beskrivining var väldigt långt från verkligheten hemma hos oss.

Men, men. Nu är det årets bästa dag, den vill jag inte slösa bort för varken mig själv eller för er, så nu ska jag snart gå härifrån. Åtminstone ska jag inte skriva mer. Ha en underbar jul, allesammans!


Operan i Paris, vad annars?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0